Under upphandlingsfasen var de centrala kriterierna för låneskåpen en användarvänlig gränssnitt, tillgänglighet för universitetets personal och studenter samt anpassningsbarhet för föränderliga behov.
Ur administratörens perspektiv underlättar användningen av låneskåpen arbetet och sparar tid, eftersom hantering av lån är möjlig på distans.
Systemet ger aktuell information om lån och skickar även automatiska påminnelser till användarna om lånen är försenade.
Pusatecs smarta multifunktionsskåp är perfekta för korttidsförvaring och låneskåpsanvändning. Skåpen erbjuder stor flexibilitet för olika ändamål, såsom uthyrning och utlåning, leverans- och upphämtningsställen samt pakettjänster. Med integrerade läsare och pekskärmar möjliggör de snabb och enkel åtkomst via QR-koder eller PIN-koder. Skåpen finns i flera konfigurationer och kan anpassas både hårdvaru- och mjukvarumässigt för att passa olika behov.
För användning av skåpen finns dessutom en intuitiv mobilapplikation samt omfattande hanterings- och rapportverktyg som gör det enkelt att följa upp och optimera användningen.
